tiistai 5. marraskuuta 2019

LIHA


Liha on mielenkiintoinen termi. Se liittyy ruokailun lisäksi esim. lihalliseen himoon. Onko siinä jotain väärin? Mutta palataan lihaan. Tuo ruokaines on melkein kotoisin taivaisten valtakunnasta, sillä se on niin hyvää! En ota kantaa blogissani onko taivaisten valtakuntaa olemassa vai ei, sillä kukaan meistä ei voi sitä tietää onko sitä vai ei (tuleekohan tästä lauseesta haaste käräjille :/).

Nyt aloitan oman pamflettini.

Puhun tässä tekstissä vain itsestäni. Ruoka on intohimoni. Nyt siitä on tehty synti numero 1. Synti määräytyy toki vallitsevan paradigman mukaisesti valinnoistasi, joiden pitää noudattaa vallitsevaa paradigmaa. Vallitseva paradigma sanoo, että liha ja kovat rasvat ovat pahasta. Itse olen asiasta jyrkästi eri mieltä. Mutta ei siitä tässä pamfletissa enempää.

Lähestyn asiaa nyt toiselta puolelta, ja sen nimi on gastronomia. Minua voidaan houktella ties millä agendoilla vegaaniksi, mutta kaikki yritykset ovat jo lähtökohtaisesti epäonnistuneita. Miksi? No siksi, että olen makuvammainen, joka tarkoittaa sitä, että suuri osa kasviskunnan tuotteista aiheuttaa minulle oksennusreaktion. Sienistä voin käyttää ainoastaan tryffeleitä ja hiivasientä. No niin, tästä voidaan sitten alkaa koostaa minulle ruokavaliota. Heitän vielä romukoppaan kaikki valeruoat, kuten margariinit. Liha puolestaan on gutaa. Se maistuu hyvältä, sen suutuntuma on hyvä ja se on visuaalisesti kaunista (toki monet kasvitkin ovat kauniita). Lihasta voidaan loihtia mitä parhaimmat ruoat! Lisätietoja antanee jo kauan sitten edesmennyt Jean Anthelme Brillat-Savarin. Eli lukekaa seuraava kirja: Maun fysiologia.

Osa vegaaneista ovat sitä mieltä, että minun pitää menehtyä, jos en syö vegeruokaa. Fine! Minä en syö!!! Mutta tämä ei ole ratkaisu ongelmaan, jota en ole itse aiheuttanut. Antaisin asian mennä läpi sormieni, ellei kaikkia kulutustottumuksiani alettaisi kyseenalaistaa. Noh, mitä muuta voisi odottaa fundamentalisteistilta.

PS. Minä en tule koskaan lopettamaan lihansyöntiä! Taistelen vaikka hampaat irvessä, että saan syödä lihaa.

PPS. En ota pamflettisani lainkaan huomiota ilmastonmuutoksesta, sillä minun mielestäni sitä ei ole. On vain olemassa ilmaston muutos (joka ei johdu ihmisestä)!

PPPS. Sari Essayah:
"– Tämähän tarkoittaa sitä, että kaikki se materiaali, mitä netissä, kirjastoissa, kirjakaupoissa, antikvariaateissa, kirpputoreilla löytyy ja joka ei sovellu tähän aikaan on tuhottava. Muutoin syyllistytään rikokseen"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

NATO - OTAN - HATO